Jak na nábor modrých límečků: Co dnes opravdu funguje?

Jak na nábor modrých límečků: Co dnes opravdu funguje?
Publikováno
1.9.2025

Nábor pracovníků na manuální pozice je čím dál tím náročnější. Výrobní firmy, sklady, logistika nebo úklidové služby čelí vysoké fluktuaci, nízkému počtu zájemců a silné konkurenci. Zvýšení základní mzdy často nestačí – nebo je příliš nákladné. V realitě roku 2025 se tak úspěšný nábor opírá o jiné nástroje.

Česko má jednu z nejnižších nezaměstnaností v EU, fluktuace ve výrobě nebo logistice roste a počet uchazečů neroste stejným tempem jako potřeby firem. Zkrátka práce je víc než lidí a nábor pracovníků na dělnické a provozní pozice je v roce 2025 složitější než kdy dřív.

Firmy tak musí čelit tvrdé konkurenci – a to nejen vyšší mzdou. Rozhoduje i to, jak inzerujete, jak rychle odpovídáte a co reálně uchazečům nabídnete.

Začněte konkrétním inzerátem

Inzerát by měl vaši nabídku odlišit od těch ostatních, ale rozhodně by neměl slibovat něco, co nemůžete dodržet. Mnoho náborových inzerátů obsahuje „příjemný kolektiv, nadstandardní odměny a motivující prostředí“. Realita pak ale často vypadá jinak – a zaměstnanci odcházejí po pár dnech.

  • Napište přesný popis práce
  • Uveďte konkrétní mzdu a směny
  • Zmiňte reálné benefity, které opravdu nabízíte
  • Neskrývejte důležité informace pod „dozvíte se na pohovoru“

Když inzerát odpovídá realitě, přijdou ti správní lidé — a déle vydrží.

Kdo odpoví jako první, má navrch

Uchazeči běžně reagují na více nabídek najednou a jdou tam, kde se jim někdo ozve jako první. Často rozhodne i to, kdo zavolá tentýž den.

S tím pomáhá digitální náborářka Erika, která kontaktuje uchazeče automaticky hned po vyplnění formuláře. Erika urychluje celý proces a umožňuje náborářům věnovat čas pouze relevantním kandidátům.

  • ohodnotí vhodnost kandidáta na pozici
  • zavolá mu a doptá se na další informace
  • v případě, že kandidát odpovídá požadavkům, domluví s ním termín pohovoru termín rovnou zapíše do vašeho kalendáře.

Konkurenční výhoda

Ačkoliv většina zaměstnavatelů zvyšuje nástupní platy a poskytuje nástupní bonusy, tato motivace často nestačí. Důležitá je v dnešním světě flexibilita. Tu na těchto pozicích nelze nabídnout prací z domova nebo klouzavou pracovní dobou. Existuje i jiná forma flexibility: možnost přístupu k výplatě kdykoliv.

Výplata kdykoliv je benefit, který umožňuje zaměstnancům přístup ke své již odpracované mzdě – bez čekání na výplatní termín. Data z Advanta ukazují, že firmy s Výplatou kdykoliv nabírají až o 52 % rychleji, protože se jim hlásí téměř dvojnásobek kandidátů.

Pokud se ve vašem regionu ucházejí o stejné pracovníky čtyři firmy se stejnou mzdou, ten, kdo nabídne Výplatu kdykoliv, výrazně zvyšuje šanci, že kandidát klikne právě na jeho inzerát. Proč?

  • Kandidáti vnímají benefit jako známku důvěry a férového přístupu.
  • Mají možnost řešit neočekávané výdaje.
  • Cítí se finančně stabilnější a méně často odcházejí ke konkurenci.

Získejte náskok

Dobře napsaný inzerát, rychlá reakce a reálné benefity. To jsou tři pilíře úspěšného náboru v roce 2025. A když je podpoříte digitálními nástroji jako je Erika, získáte náskok před konkurencí.

  • Dobře napsaný pracovní inzerát
  • Rychlá reakce na kandidáty
  • Reálné a smysluplné benefity

Chcete přilákat víc kandidátů a zrychlit nábor? Kontaktujte nás 

Co je Advanto?

Advanto je chytrá aplikace, která umožňuje zaměstnancům vybrat si svou výplatu kdykoliv a na pár kliků v mobilu. Firmám pomáhá zlepšovat nábor, snižovat fluktuaci a zvyšovat loajalitu zaměstnanců.

Stáhněte si e-book

O tom, jak Advanto chrání zdraví zaměstnanců a jaké jsou přínosy pro vaši firmu.

Stránky Advanto.cz používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies. Více v našich Zásadách ochrany osobních údajů.